Contracten

Elke renner heeft een contract waarin staat hoeveel hij wekelijks verdient, de bonussen die hij kan krijgen en hoelang zijn contract nog geldt.

Je kan op eender welk tijdstip onderhandelen voor een nieuw contract. Indien je een hem een mooi contract voorschotelt, kan zijn humeur stijgen.

Soms kan het een goede optie zijn om een renner een kleiner loon aan te bieden in ruil voor betere bonussen.

Bonussen zijn niet altijd beschikbaar. De "Jaarlijkse loonopslag" en "Gegarandeerde deelname in aantal ritten" zijn altijd beschikbaar. Voor de andere bonussen moet je renner een bepaald aantal punten behaald hebben voor je team.
Deze bonussen zijn:

  • Bonus per ritoverwinning
  • Bonus voor elke puntentrui (groene trui)
  • Bonus voor elke bergtrui (bolletjestrui)
  • Bonus voor elke eindoverwinning (gele trui)

De laatste bonus vereist het meeste punten mee te kunnen onderhandelen.

Opmerking: Wees voorzichtig met bepaalde bonussen! Je kan een renner garanderen deel te nemen in een bepaald aantal races, maar als je deze belofte niet nakomt, zal je het contract verbreken en verlaat de renner je club.
"Gegarandeerde deelname in aantal ritten" is per seizoen, het is niet op de contractlengte!

Het belangrijkste waar je voor moet zorgen is de lengte van het contract van de renner. Als het contract afloopt, zal de renner je team verlaten. Je assistent zal je laten weten waneer een contract bijna afloopt.

Een paar handige tips voor tijdens de onderhandelingen:

  • Een renner houdt van niet lange contracten.
  • Renners hebben liever een grote verbetering dan meerdere kleine.
  • Het loon is het belangrijkste voor de renner.

Je kan een renner ook op de transferlijst zetten. Je kan zelf zijn prijs instellen, de waarde van een renner komt meestal niet overeen met de verkoopprijs. Je kan echter niet onderhandelen als een renner te koop staat. Renners houden er niet van dat ze te koop gezet worden, hun humeur zal dus zakken.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.