Divisie

De divisiepagina toont je hoe goed of slecht je team presteert in je divisie. Je eigen team staat altijd in vette letters.

Elke Divisie bestaat uit 12 ploegen.
Aan het einde van het seizoen zal je een financiële beloning krijgen afhankelijk van je behaalde plaats in het klassement. Eindig je eerste of tweede, dan promoveer je naar een hogere divisie (tenzij je al in divisie 1.1 zit, uiteraard!).
De laatste 4 teams degraderen daarentegen naar een lagere divisie (tenzij je al in de laagste divisies zit).
De bonus die je ontvangt bij promotie bedraagt $300.000 voor de ploegen die van 4de divisie naar 3de divisie gaat, $400.000 voor wie de stap zet van 3de divisie naar 2de divisie en $500.000 voor degene die promotie naar 1ste divisie afdwingen. De top-3 uit 1ste divisie wordt beloond met een additionele som geld (respectievelijk $750.000, $500.000 en $250.000) naast de gewoonlijke eindeseizoenspremie die gebaseerd is op de eindrangschikking van de divisie.

Het team met de beste renner van de divisie zal daarbovenop ook een extra bonus ontvangen op het einde van het seizoen (=100.000$).

Verdere info omtrent bonussen zijn te vinden op het forum via
http://peloton.proboards.com/index.cgi?board=pelotongeneral&action=display&thread=5570

In de tabel op de divisiepagina staan de volgende gegevens:

Nr Team GR TT PT BT Punten
Positie Teamnaam Aantal gewonnen ritten Aantal gewonnen eindklassementen Aantal gewonnen puntentruien Aantal gewonnen bergtruien Totaal punten

Het divisieklassement is enkel gebaseerd op het aantal behaalde punten. De andere cijfers dienen om de prestaties van jouw en andermans team wat zorgvuldiger te kunnen beoordelen.

Opmerking: het totaal aantal punten van je team is niet gelijk aan de som van de punten van je renners. Punten die een renner verdient voor de sprint- en bergtruien tijdens rondes tellen bijvoorbeeld niet als divisiepunten. In het hoofdstuk 'Wedstrijden' staan tabellen waaruit je kan aflezen hoeveel punten (en geld) je bij elke soort prestatie behaalt.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.