Jeugdscout

Met een jeugdscout kan je een jeugdrenner pullen. Als je een scout gehuurd hebt, kan je hem hoogstens éénmaal per week een renner laten zoeken. De renner van je scout zal tussen 18 en 21 jaar zijn.

Om een jeugdscout te huren, moet je op "Jeugdscout" klikken in het hoofdmenu. Vervolgens klik je rechts op "Huur nieuwe jeugdscout".
Als je dan een jeugdscout wil huren, moet je 3 skills kiezen, deze gaan van 0 tot 10.

1. Huidige bekwaamheid:
Hoe hoger deze skill is, hoe groter de kans zal zijn dat de renner een hoge initiele waarde op 1 van zijn hoofdvaardigheden zal hebben (vlak, heuvels, bergen, afdalen, sprinten, tijdrijden) !

2. Sturen/Durf:
Hoe hoger deze skill is, hoe groter de kans zal zijn dat de renner hoge waarden zal hebben in de "Sturen" en "Durf" vaardigheden.

3. Perceptie:
Hoe hoger deze skill is, hoe meer kans je hebt dat je scout een renner vindt. Met 20 perceptie zal je scout altijd een renner vinden.

Elke renner heeft ook een verborgen toekomstige bekwaamheid per vaardigheid. Deze toekomstige bekwaamheid geeft aan hoe getalenteerd een renner is voor die vaardigheid.
Een renner met een zeer hoge TB op Vlak zal sneller optrainen in deze vaardigheid dan een renner met een lage TB op Vlak.
Het is echter wel zo dat indien een renner zeer zwak traint in een bepaalde vaardigheid, hij meer dan waarschijnlijk zeer snel traint in een andere vaardigheid.

Zeer belangrijke opmerking !
De verborgen toekomstige bekwaamheid van een vaardigheid treedt pas in werking vanaf dat die vaardigheid een waarde 7 heeft bereikt ! Onder die waarde trainen alle vaardigheden (van alle renners) met eenzelfde snelheid !

Net als bij de trainer, heeft een jeugdscout geen contract. Zijn loon zal wekelijks aangepast worden op basis van zijn skills.

Jeugdscout training

Net als bij een trainer, is het ook bij de jeugdscout mogelijk om hem op te trainen in een skill. Het kost 10.000€ per training sessie

Jeugdscout skill daling

Na een vaste bepaalde periode zal de jeugdscout een maximum van 5 skill punten zakken in een bepaalde skill, met een ondergrens van 15.
Met andere woorden, een scout die geen skill boven de 15 heeft zal nooit skill punten verliezen.
Een scout met 1 skill op bv. 17 zal zakken naar 15.

Een skill zal dalen elke 16 weken nadat je een scout hebt aangeworven.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.