Supporters

Na elke race en tour wint (of verliest) elk team een hoeveelheid supporters. Supporters steunen je team door je producten te kopen.

Er zijn vier verschillende verkoopproducten:

  • Drinkbussen (prijs: €5)
  • Petten (prijs: €10)
  • Sportzakken (prijs: €20)
  • T-shirts (prijs: €15)

Je kan een hoeveelheid van elke eenheid kopen voor de inkoopprijs en een verkoopprijs instellen. De supporters zullen de producten kopen aan de verkoopprijs, het prijsverschil is de winst die je maakt. Maar indien je je prijzen te hoog zet, zullen ze er minder kopen en zal je winst verkleinen. Het gaat erom de ideale prijs te vinden om je supporters en jezelf tevreden te stellen.
Als je veel supporters hebt, kan je elke week een mooi bedrag bijverdienen.

er zijn ook vier soorten supporters:

  • vaste supporters:deze steunen je team door dik en dus, het maakt niet uit hoe je team presteert. HEt aantal vaste supporters hangt af van je divisie hoe hoger hoe beter.
  • seizoenssupporters:een aantal supporters dat je team het hele seizoen steunt, de hoeveelheid hangt af van je eindpositie vorig seizoen en de divisie van toen. De seizoenssupporters van de vijf laatste seizoenen zullen elke week merchandise kopen. Op het einde van het seizoen zullen de supporteers van vijf seizoenen geleden zullen vertrekken en de supporters van het afgelopen seizoen zullen erbij komen.
  • opportunistische supporters:deze supporters zullen komen en gaan op basis van je rituitslagen van 1 week. Hoe meer je wint die week hoe meer opportunistische supporters je zult krijgen. deze supporters zullen op het einde van de week vertrekken nadat ze hun merchandise gekocht hebben. DE hoeveelheid opportunistische supporters hengt af van je ritresultaten, de divisie waar je in zit, het aantal deelnemers in een race en zelfs het weer.
  • teleurgestelde supporters:niet meedoen in een rit of meedoen met minder als drie renners in een tour zal enkele supporters teleurstellen en ze zullen de fanclub die week verlaten. Maak je geen zorgen, de volgende week zijn ze weer terug. Niet meedoen in een eendagsrit daarentegen zal geen gevolgen hebben.

Extra supporters na elke eendagsrit:

Positie supporters
1 +10
2-5 +8
6-10 +6
11-15 +4
16-20 +2
81-90 -2
91-99 -4
100 -5

Extra supporters na een Tour:
- Gele trui

Positie Kleine Ronde* Grote Ronde*
1 +25 +50
2-5 +15 +40

- Punten-/Bergtrui

Positie Kleine Ronde Grote Ronde
1 +15 +40
2-5 +10 +30

Kleine en grote tour: Een kleine ronde is een ronde met minder dan 10 etappes, een grote ronde is een ronde met meer dan 10 etappes.

Het aantal nieuwe supporters hangt af van de prestatie van je team in de rit en de eindrangschikking in een ronde.
Een factor die voor de manager niet kan beïnvloed worden is de weersomstandigheid. Bij goed weer komen de supporters al vlugger een kijkje naar de wedstrijd nemen dan bij slecht weer.

De tabellen hierboven zijn louter indicatief en niet meer van kracht.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.